مصاحبه آرشیو خبر ها
استعداد پوگبا انکارناپذیر نیست ! من ال کلاسیکو را خواهم دید !

استعداد پوگبا انکارناپذیر نیست ! من ال کلاسیکو را خواهم دید !

فابیو کاپلو سرمربی سابق تیم های یوونتوس و میلان معتقد است که بیانکونری به یک توازن برای بازگشت به رقابت برای اسکودتو رسیده است. کاپلو معتقد است که روسونری و بیانکونری پس از شروع ضعیف در رقابت های سری آ می توانند برای فتح اسکودتو مبارزه کنند.

این در حالی است که او معتقد است میلان نیاز به زمان بیش تری برای تطبیق خود با روش های سینیشا میهایلوویچ دارد و انتظار دارد یوونتوس قدم محکمی برای فتح سری آ بردارد که آغاز آن از بازی روز شنبه مقابل میلان خواهد بود.

با دیدار ال کلاسیکو در اسپانیا و یوونتوس و میلان در ایتالیا بازی های فوتبال در اروپا دوباره از سر گرفته می شود...

" من در بازی ال کلاسیکو حضور خواهم داشت. این یک بازی کلیدی برای رئال مادرید است. در صورتی که بارسلونا برنده این دیدار شود با شش امتیاز اختلاف در صدر قرار خواهد گرفت و رئال را در شرایط بدی قرار خواهد داد. من فکر می کنم مشکلاتی در مادرید وجود دارد، اما هنگامی که بازی هایی مانند این انجام می شود در رختکن تیم متحدتر می شود. بارسلونا با مسأله ی مصدومیت لیونل مسی به خوبی واکنش نشان داده و کنار آمده است. غیبت او همه ی بازیکنان را مسئولیت پذیرتر کرده است و اعتقاد آن ها در این مورد رشد پیدا کرده است."

نظر شما در مورد بازی یووه- میلان چیست ؟

" یووه باید به رتبه های بالای جدول بازگردد و بازیکنان در حال حاضر به نحوی با عزم و اشتیاق بازی می کنند که می توانند این کار را انجام دهند. میلان در هر بازی در حال پیشرفت است. من می توانم تصور کنم سینیشا میهایلوویچ چه احساسی دارد. مشکل این است که بازیکنان نمی توانند آنچه را که از آن ها انتظار می رود انجام دهند. این پیراهنی که بازیکنان می پوشند مسئولیت بیش تری دارد و این چیزی است که یک بازیکن را بزرگ می کند. آن ها باید بدانند که چگونه با این پیراهن ارتباط برقرار کنند و اجازه ندهند که نام تیمی که آن ها در آن بازی می کنند بر روی عملکردشان تأثیر بگذارد."

آیا یووه و میلان می توانند به رقابت بر سر اسکودتو بازگردند؟

" من معتقدم یووه فرصت های بیش تری در اختیار دارد. فکر می کنم آن ها هم اکنون اولین قدم خود را در این مورد برداشته اند و تلاش می کنند که به مسیر درست برای کسب اسکودتو بازگردند. شروع بد تیم در ابتدای فصل قابل درک بود. بازیکنانی مانند کارلوس توز، آرتورو ویدال و آندرا پیرلو تیم را ترک کردند و تطبیق با شرایط جدید کار آسانی نبود. میلان تغییرات زیادی در تیم انجام داده است و سرمربی نیاز به زمان دارد. بی صبری موضوعی است که در فوتبال همواره وجود دارد. هنگامی که بازیکنان جدید به خدمت گرفت می شود این فکر در ذهن به وجود می آید که کار دشوار تمام شده است، اما این تمام موضوع نیست. به منظور برنده شدن باید یک پایه ی محکم و استوار داشت و همزمان دو بازیکن بزرگ به خدمت گرفت."

پوگبا در این فصل دچار فراز و نشیب های بوده است...

" مسئولیت زیادی بر روی دوش او گذاشته شده است. آن ها او را به یک بازیکن ستاره تبدیل کرده اند و در حال حاضر شرایط برای او تغییر کرده است. یووه باید صبر داشته باشد، به خاطر این که استعداد پوگبا انکارناپذیر نیست."

در مورد پائولو دیبالا چه نظری دارید؟

" من بازی او را خیلی را دوست دارم. او کیفیت بالایی دارد اما در حال حاضر جوان است و آن ها باید به او اجازه دهند اشتباه کند و با ترس های خود روبه رو شود. این چیزی است که هر بازیکنی برای رشد به آن نیاز دارد."

در مورد آغاز دوران حرفه ای جیانلوئیجی بوفون در دیدار پارما و میلان در 19 نوامبر 1995 صحبت کنید.

" آن روز را به یاد دارم، به خاطر اینکه سرمربیگری میلان را به عهده داشتم. هنگامی که در رختکن بودم و به ترکیب ابتدایی پارما نگاه کردم شگفت زده شدم. به بازیکنانم گفتم آن ها با یک بازیکن از پریماورا بازی را آغاز خواهند کرد. پس از آن دیدار بود که فهمیدم که چرا آن ها این تصمیم را گرفتند. آن دیدار با نتیجه ی 0-0 به پایان رسید و بوفون سه سیو فوق العاده انجام داد."

در بین بزرگان تاریخ فوتبال، بوفون را در چه جایگاهی قرار می دهید؟

" او در بین پنج دروازه بان برتر تاریخ قرار دارد. دینو زوف، ریکاردو زامورا، لو یاشین و گوردون بنکس و بدون شک بوفون در تمام تاریخ بهترین است."

با این حال میلان دروازه بان با استعداد جوانی مانند جیانلوئیجی دوناروما را در اختیار دارد...

" من دیه گو لوپز را به خوبی می شناسم و او دروازه بان بزرگ و حرفه ای است. اگر میهایلوویچ بخواهد از دوناروما استفاده کند چیزهای بزرگی خواهد دید."

بودن به عنوان دروازه بان نخست میلان در سن 16 سالگی کمی عجیب نیست؟

" پائولو مالدینی و جیانی ریورا فوتبال حرفه ای را هنگامی که سن کمی داشتند آغاز کردند. با این حال تفاوت هایی وجود دارد و این تفاوت ها در پست هایی است که بازی می کنند. پست دروازه بانی متفاوت است، اما بوفون نشان داده است که هنگامی که بازیکنی واقعاً بااستعداد است فرصت دادن او انتخاب درستی است."

شما هر دو تیم میلان و یوونتوس را سرمربیگری کردید. به کدام باشگاه وابستگی بیش تری دارید؟

" ارجحیتی وجود ندارد. من بیش تر روزهای فوتبالی ام با یووه گذارندم و همچنین دو فصل به عنوان سرمربی با آن ها بودم. برای من آن دو اسکودتو در زمین به دست آمدند، به خاطر اینکه من هرگز فکر نمی کنم که آن ها به ما هدیه داده شدند. به عنوان بازیکن در میلان دوران حرفه ای خود را به پایان رساندم و از سیلویو برلوسکونی تشکر می کنم که توانستم به عنوان سرمربی حرفه ای کار خود را آغاز کنم. من در دهه ی 90 تمام عناوین را با میلان برنده شدم و رکوردها را شکستم. با این حال، به رم و اسکودتویی که در سال 2001 به دست آوردیم نیز متصل هستم و آن اتفاق خارق العاده ای بود."

با عملکرد تیم ها در فصل اخیر وضعیت لیگ سری آ را چگونه ارزیابی می کنید؟

" سری آ پیشرفت کرده است و در حال رسیدن به بهترین لیگ ها است. با نگاهی به بازیکنان جوان و فوتبالی که تیم ها ارائه می دهند مشاهده می شود باشگاه ها عملکرد خوبی داشته اند و فوتبال ما یک بار دیگر به یک فوتبال رقابتی در اروپا تبدیل شده است. با این حال، ما ورزشگاه هایی قدیمی داریم که در حال حاضر خالی هستند. هنگامی که یک دربی بدون هواداران هر دو تیم برگزار می شود نشانه ی بدی در فوتبال است."

آیا گونزالو هیگواین بهترین بازیکن سری آ در حال حاضر است ؟

" او قطعاً بهترین مهاجم است. من او را به خوبی می شناسم، به خاطر اینکه به یاد دارم فرانچسکو بالدینی با او، فرناندو گاگو و مارسلو در رئال مادرید قرارداد امضا کرد."

مدعی کسب عنوان قهرمانی در یورو 2016 چه تیمی هست؟

"آلمان و اسپانیا و سپس فرانسه. اما نسبت به عملکرد انگلستان کنجکاو شده ام به خاطر اینکه آن ها بازیکنان جوان زیادی در اختیار دارند، اما باید ببینیم که فرم آن ها در تابستان چگونه خواهد بود."

نظرتان در مورد تیم ملی ایتالیا چیست؟

" ما در حال پیشرفت هستم و آنتونیو کنته در حال حاضر به خوبی کار می کند."

اما بازی تیم در دو دیدار دوستانه گذشته نشان داد که ما مشکلاتی در خط دفاع داریم.

" عملکرد خط دفاع باید آخرین نگرانی آن ها باشد. هر بازیکنی می تواند از شرایط خوب خود فاصله بگیرد. اما با وجود بوفون، جورجو کیه لینی، لئوناردو بونوچی و آندرا بارزالی آن ها خط دفاع خوبی در اختیار دارند."

در مورد بازیکنان جوان چه نظری دارید؟

" فدریکو برناردسکی یک استعداد ناب است. اما من بازی دومنیکو براردی را دوست دارم و او می تواند در ماه های باقیمانده سورپرایزهایی برای کنته ایجاد کند."

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: